تعدادی از شریک ها غصه اکنون مبتلا ساخت هواگردهای خودران عمودپرواز همانند ایرتاکسیِ اوبر هستند؛ اما این فناوری برای ورود بوسیله کود ی عملیاتی هنوز به پیشرفت های زیادی نیاز دارد. بااین حال، دیروز مشارکت اسکایریس نوعی فناوری معرفی کردن کرد که مقدور است مسیر طراحی و پیدایش هواگردهای خودران را هموارتر کند. این شریک دستاوردی رونمایی کرد که بنابر ادعای خودش، اولین تصعید کاملا خودکار هلی کوپتر تجاری دارای مجوز اداره ی هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) است.
آنچه باعث تمایز دستاورد اسکایریس با دیگر پروژه های عمودپرواز خودران می شود، این است که فناوری این همکاری بوسیله جای ساخت محصولی کاملا جدید، با هدف افزود ه شدن به هواگردهای کنونی طراحی شده است. سامانه ی خودران اسکایریس از فلایت استک (Flight Stack) خواه کلکسیون الگوریتم های هدایت و ناوبری و کنترل سفارشی این انبازی غلبه می گیرد که دربردارنده ی کلکسیون ابزارهایی طراحی شده برای سازگاری با هلی کوپتر سبک نمونه روبینسون آر۴۴ است.
فلایت استک اسکایریس دربرگیرنده کنترل های پروازی است که امکان تصعید کاملا خودران یا خودکارسازی جنبه هایی از سفر را فراهم می درنگ. این شریک شدن فناوری اش را به کروزکنترل خواه سامانه ی بازدارنده ی سرعت درون خودروها تشبیه می نرم. سامانه ی خودران اسکایریس با دسته ای از حسگرهایی ترکیب شده است که هلی کوپتر را در ارتباط با دیگر داده های پرواز هدایت و تثبیت می کنند. در این سامانه، لایه ای حفاظتی افزودن وجود دارد که به خشکی امدن تکان هواگرد نظارت می بطی ء و به اختصاص از انجام اعمالی جلوگیری می کند که ممکن است از استانداردهای ایمنی فراتر جوی.
افزون براین، فلایت استک شامل لایه ی حسگری روی زمین است که شرکت سازنده آن ها را «سکوهای فرود هوشمند» می نامد. این لایه ها معلومات اضافی نظیر شرایط محیط و شرایط باد و اطلاعات مربوط به هرگونه جسم تو حال پرواز همانند پرندگان یا پهپادها تو محدوده ی گرداگرد را دراختیار مایه ی نقلیه فراغت می دهند. کامل این سامانه ها بوسیله نحوی طراحی شده اند که با شبکه های اداره ی هوانوردی فدرال آمریکا ادغام شوند و به منظور نظارت بر مسیرهای پرواز و پشته و دیگر داده های حیاتی مشابه، مفروضات لازم را به سامانه های کنترل ترافیک مخابره کنند.
با وجود آزمایشی که اسکایریس روز گذشته رونمایی کرد، این همدستی اطلاعات بیشتری درباره ی به کارگیری گسترده زیرفون سامانه هایش ارائه نداد. بااین حال، اگر فناوری اسکایریس بتواند پشتیبانی بیشتری از سازندگان کنونی هلی کوپتر اخذ کند، مسیر پیش رو برای افزوده شدن قابلیت های خودران به هواگردهای در حال فعالیت هموارتر خواهد شد و دیگر بوسیله مدل سازی و ساخت وسایل نقلیه ی کاملا جدید نیازی نخواهد حیات.بیشتر بخوانید:اولین محصول مشترک استون مارتین و ایرباس سال ۲۰۲۰ رونمایی می شودپژوهشگران چینی درحال ساخت یک هلیکوپتر برقی هستندهواپیمای خودران DHL پارسلکوپتر، با موفقیت آزمایش شدعکس برداری از طوفان بزرگ شن داخل هلیکوپترفلایر کیتی هاوک، هواگرد طولانی برقی لری پیج آماده تولید شد
درباره این سایت